Договор №11308/23.12.2020г.: „Модернизация на тягова подстанция Враца, прилежащите и секционни постове Моравица и Криводол, подмяна гарови разединители на спирка Моравица, гари Руска Бяла, Враца, Бели Извор и Криводол, с изграждане и включването им в системата за телеуправление и телесигнализация SCADA, както и гаранционно поддържане и сервизно обслужване за период от 10 години”

ВЪЗЛОЖИТЕЛ: ДП Национална компания „Железопътна инфраструктура“
КОНСУЛТАНТ: ЕТЕ Инфраструктура ДЗЗД
ИЗПЪЛНИТЕЛ: ВДХ АД
ИЗТОЧНИЦИ НА ФИНАНСИРАНЕ: Механизъм за свързване на Европа, сектор ТРАНСПОРТ
Национално съфинансиране
ОБЩА СТОЙНОСТ НА ДОГОВОРА: 13 442 120 лв. без ДДС

Модернизацията на тягова подстанция Враца е част от проект за модернизация на железопътна линия Видин – София, разположена на коридор Ориент/Източно – Средиземноморски.
Успешното изпълнение на обекта ще доведе до увеличаване на капацитета на железопътна линия Видин – София, покриване на европейските изисквания за безопасност на движението, осигуряване на енергийна ефективност и опазване на околната среда, както и пълно съответствие с приложимите европейски стандарти и изисквания. По този начин се гарантира оперативна съвместимост на националната железопътна мрежа с европейската.
Целите на проекта включват:

  • Осигуряване на надеждно електрозахранване;
  • Оперативност при необходимост от превключване и секциониране на тяговата мрежа в участъка;
  • Намаляване времезакъсненията на влаковете, вследствие аварии по електрозахранването в участъците;
  • Постигане на оперативна съвместимост;
  • Намаляване разходите за заплащане на консумираната реактивна енергия, респективно повишаване качеството на захранващото напрежение;
  • Постигане на енергийна ефективност на сградата на ЗРУ;
  • Подмяна на маслонапълнените комутационни съоръжения с нови;
  • Осигуряване на пълен мониторинг върху положението на съоръженията и стойностите на електрическите параметри в участъка;
  • Отпадане на необходимостта от постоянен оперативен персонал, след изграждане на системата за телеуправление и телесигнализации (SCADA).
  • Повишаване на качеството на предлаганите услуги и намаляване на транспортните разходи
  • Повишаване на конкурентоспособността на железопътния транспорт в сравнение с другите видове транспорт

Тягова подстанция Враца е разположена в близост до гара Враца, гр. Враца, в границите на имот собственост на ДП НКЖИ с GPS координати 43.205952, 23.571861. Поземления имот е с индентификатор 12259.1021.102 по кадастрална карта на гр. Враца; Секционен пост Криводол е разположен в близост до гара Криводол. GPS координати N: 43.364828, 23.474693 и Секционен пост Моравица е разположен в близост до спирка Моравица. GPS координати N:43.1510, E: 23.6690.
Изпълнението на Договора е разделено на три етапа:
Етап I: ПРОЕКТИРАНЕ НА СТРОИТЕЛСТВОТО, включващо изготвяне и съгласуване последователно на Технически проект и Работен проект
Етап II: ДОСТАВКА НА СЪОРЪЖЕНИЯ И СТРОИТЕЛНО МОНТАЖНИ РАБОТИ (СМР), ВКЛЮЧИТЕЛНО ДЕМОНТАЖНИ, включващи изпълнение на строително монтажни работи по одобрения работен проект от Етап I от датата на подписване на протокол за откриване на строителна площадка и за определяне на строителна линия и ниво, до подписване констативен акт за установяване годността за приемане на строежа (приложение № 15) без забележки съгласно Наредба № 3 от 31.07.2003 г. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството (обн. ДВ, бр. 72 от 2003 г.) на Министъра на регионалното развитие и благоустройството.
Етап III: ГАРАНЦИОННО ПОДДЪРЖАНЕ И СЕРВИЗНО ОБСЛУЖВАНЕ за период от 10 години от датата на издаване на разрешение за ползване от ДНСК.